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PONT, Mullae
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서울의 중심부에서 짧은 기간에 성공적으로 자리잡은 로스터리 PONT가 서울 내 가장 오래된 공장지대 중 한 곳인 문래동에 두번째 쇼룸을 열었다. 한국 산업의 변화로, 공장으로 가득했던 이 지역의 건물들은 하나 둘 비워지고 있으며, 대신 그 자리에 젊은 예술가들이 자리를 대신하기 시작했다. 버려진 다섯개의 철공소를 연결한 이 공간은 카페, 쇼룸, 로스터리, 커피 관련 세미나 등의 프로그램을 담고 있다. -

PONT, a roastery company that successfully settled in the center of Seoul in a short period of time, opened its second showroom in Mullae-dong, one of the oldest factory areas in Seoul. Due to changes in the Korean industry, buildings in the area, which were filled with factories, are being emptied one by one, and instead young artists have begun to take over. The space, which connects five abandoned ironworks, contains programs such as cafes, showrooms, rosters, and coffee-related seminars.

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첫번째 공간에 이어 두번째 공간의 디자인을 담당한 디자인 스튜디오 stof는 아직 이 지역에 남아 자리를 지키고 있는 공장들과 새롭게 들어서고 있는 건물들이 혼재된 풍경에서 위화감을 느꼈고, 이 둘 사이에 존재하는 간극을 채우는 역할로서 브랜드가 자리잡길 바랐다.

Stof, which was in charge of PONT's spatial design, felt disharmony from factories still remaining in the area and newly built buildings, and hoped that the brand would be established as a role to fill the gap between the two.

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메인출입구를 통해 들어오면, 거칠고 오래된 상부와 대비되는 정돈되고 유선형의 형태를 띠는 커피바와 상품진열대가 공간 깊숙이 이어져 있다. 전반적으로 직선적인 요소가 주를 이루는 공간 내에서 곳곳에 배치된 곡선조형의 가구는 시선의 자연스러운 이동을 유도하여, 기존 다섯개의 독립된 장소였던 공간에 연결성을 부여한다.

Passing through the main entrance, a minimal product display area and a curved coffee bar are connected inside the cafe space under the rough and old ceiling. Curved furniture placed in various ways within space induces the movement of gaze, giving connectivity to the space that used to be five independent places.

브랜드의 캐릭터와 지역의 맥락에 근거한 디자인 프로세스를 통해, 주변에서 흔히 볼 수 있는 소재, 디테일, 형태가 공간에 재해석되었다. 색이 바래져 여러가지 색상으로 변색된 목재와 금속, 오래되어 부분부분 덧대어진 외관과 바닥 등에서 주로 영감을 받아 디자인에 반영되었다.

Through the design process based on the character of the brand and the context of the site, the materials, details, and forms commonly found in the surroundings were reinterpreted in space. The color faded and discolored wood and metals, and the exterior and floor partially overlaid with old parts were mainly inspired and reflected in the design.

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합판목재와 테라코타 타일, 회벽 등 다양한 마감재로 구성된 오렌지톤의 내부공간은 밝고 경쾌한 서비스를 담은 브랜드의 이미지와 어울리면서도, 바닥의 불규칙적인 패턴과 디테일은 이 지역의 성격을 담아내고 있다. 이는 공간 내에서도 남겨진 것과 새롭게 만들어진 것 사이에 중화제 역할을 하여 전체적인 밸런스를 유지하게끔 한다.

The orange-toned interior space, consisting of various finishes such as plywood, terracotta tiles, and plaster walls, follows the brand's image of bright and warm services, while the irregular patterns and details on the floor capture the characteristics of the region. These factors connect between what is left behind and what is newly created in space and maintain the overall balance.

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3m 정도의 높이 위쪽으로는 되도록 손대지 않고, 오래된 천장을 부분적으로 노출시킴으로써 드러난 건물의 헤리티지는 단순히 높은 층고의 시각적 이점만을 취하는 것이 아닌 건물의 역사에 대한 존중을 담고 있다. 다양한 높이로 전환되는 천장에서, 채광이 들어오도록 하여 공간에 깊이감을 더하고 있으며, 동선에 따라 건축물의 역사를 체험할 수 있다.

The Heritage of the building, revealed by partially exposing the old ceiling about three meters above, contains respect for the history of the building, not just taking the visual advantage of the high floor height. The ceiling, which is converted to various heights according to the shape of the existing building, adds depth to the space by accepting sunlight through various types of windows and provides the history of the building.

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